2010-02-14 11:16 Rispudding

Godmorgon Lars. ¨
Du får ursäkta att jag låter lite kort i tonen, men idag är en fruktansvärd dag. Jag vaknade med ett ryck för nio minuter sedan av att någon nitade en flörtkula i vattenpölen utanför fönstret (och därmed härmade mig nåt oerhört). De följande nio minuterna har varit ett rent helvete. Jag försökte med hjälp av qingong att få upp mitt humör, men nejdå, inte lyckades det inte. Jag blev snarare ännu mer besviken eftersom jag hela mitt liv trott att qigong var detsamma som jogging på stället. När jag som bäst höll på med min qigong kom det förbi en liten ohövlig människa som snäste åt mig genom fönstret "Varför joggar du på stället, din idiot?". På det svarade jag bara "För det heliga jagets skull, och förresten är det qigong jag utövar". Den lilla fula människan (som förmodligen var den som nitat flörtkulor i min vattenpöl) gav ifrån sig ett skräckinjagande ljud och frustade "Qigong?! Haha, det där är allt annat än qigong!" Sedan gick vederbörande därifrån med nöjda hoppsasteg. Usch, konversationer med andra människor är fruktanvärt. De gör mig missnöjd. Det enda som brukar hjälpa mot det är lite rispudding, så jag gick ner till köket för att ta mig en munsbit. Men när jag öppnade ugnen var det ingen rispudding där! Den var borta, totalt försvunnen! Jag, som har en medfödd rädsla för försvinnande av rispudding, blev livrädd och grabbade tag i en träslev som jag dunkade mot dörrhandtaget medan ja skrek :"OBARMHÄRTIGE GREVE AV MAURITANIEN!" tre gånger. Sedan hade jag glömt hela insidenten och åt lite chokladmousse. Nu är jag ganska nöjd, och sitter och väntar på att få hicka. Det skulle göra min dag fulländad.

Dagens läte: Line of Fire - E-type & The Poodles

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0