2010-02-26 12:13 Bländande

Godmorgon Lars!
Det är sannerligen en bra dag idag, jag kände mig så nöjd när jag vaknade att jag inte kunde göra annat än att fladdra med benen och nynna på "Änglamark". Anledningen till denna överflödiga nöjdhet kan ha varit att jag åt en okokt och frusen makaron innan jag gick och la mig. Det ska ha en helande effekt och göra förtäraren nöjdare än lovligt, har jag hört. Eller, om sanningen ska fram så har jag faktiskt LÄST det, det stod i min personliga adressbok som jag fick på posten för 3 dagar sedan. Den är tydligen menad att användas för nerskrivning av innehavarens bekantas adresser, men eftersom jag inte gillar bekanta och allt vad gemenskap heter så beslöt jag mig för att plita ner visdomsord i den istället. Ett utav dem var alltså "Ät en frusen och okokt makaron på kvällskvisten så vaknar du hel och nöjd". Och det fungerade. Jag är sannerligen ganska finurlig. Dagens visdomsord blir tveklöst "Dunka, utan att tvivla på din existens, ett asplöv några gånger i en skärbräda, så blir din lunch smaskigare än smaskigast". Ganska fint det med, om jag får säga det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0