2010-01-19 18:00 Konsten att unna sig (och andra nöjdhetsfaktorer)

Tjosan Lars! Igår kanske du märkte en tendens till deppighet och missnöjdhet här på bloggen. Om du inte gjorde det är du lite dum, men mer om det någon annan dag. Dessa spår av ickenöjdhet är hur som helst som bortblåsta och dagen till ära har jag utsett ett riktigt kap till dagens läte. Jag förstår att spänningen är olidlig, men håll ut käre Larsa. Tro mig, det kommer att löna sig. Idag har jag unnat mig en ledig dag. Jag har rått om mig själv och tagit det lugnt hela dagen lång. Det var jag verkligen värd, så duktig som jag har varit på senaste tiden. Nu har jag dock tagit en paus från mig själv ett tag. Jag har i en kvart suttit och funderat. Jag kom fram till många saker. En av dem är att jag tycker oerhört mycket om mig själv. En annan är att jag blir glad av att titta i min spegel. Efter denna ansträngande hjärngympa tänkte jag varva ner inför kvällen och bara gotta mig i min självgodhet ett par timmar. Jag känner mig nöjd.



En tiger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0