2010-07-11 21:15 Raketfart i minussil

Hoj!
Lars, du måste ursäkta mig för att jag är så fruktansvärt arrogant och osocial. I denna hetta kan jag inte tänka på annat än att göda mina lilltår med fiskleverolja, så jag har helt enkelt ingen plats för att redogöra för dig hur dagen varit. Jag ber så mycket om ursäkt för detta. (fast egentligen menar jag det inte, jag bara säger så för att verka vänlig, HA!).

I alla fall tänkte jag berätta lite vad jag gjort de senaste dagarna.

30/6 - Kände för att mecka lite med grannens moppe. Var kul.
1/7 - Vaknade i ottan av att någon försökte köra iväg med sin moppe. Undrar vilken stackars sate det var, han kom ju inte en millimeter, förutom neråt, när han föll i marken med ett brak. HAHA, var faktiskt jävligt skoj. Resten av dagen ägnade jag åt turkisk kampsport.7
2/7 - Dagen började bra med att jag hällde lite köttsoppe i Hjalles och Indigos skål. Tänkte att de kunde behöva lite omväxling från det där tråktråktråktråkiga genomskinliga vattnet de simmar runt i. Denna dag slutade lite sämre, jag föll nämligen ner från sänggaveln och stukade nagelbandet när jag skulle imitera Gudrun Schyman på fjällsemester.
3/7 - I samma stund som jag vaknade fick jag en ingivelse om att skutta som en bäverbiten fjällräv längs motorvägen, vilket jag också gjorde. Dock såg jag andra människor, vilket var otrevligt, så jag sprang snabbt hem och gnagde på en benbit.
4/7 - Halva eftermiddagen satt jag och glodde in i mina firrars skål. Det var riktigt roande, då man knappt kunde urskilja de små liven i det grumliga vattnet. (köttsoppan).
5/7 - Vaknade på natten och bestämde mig för att vandalisera litegrann. Gjorde detta. Grundligt. HAHA, ska bli kul att se vad Petterson säger om sin brevlåda när han kommer hem från sin äckliga Mauritiusresa.
6/7 - Under denna underbara dag hann jag med otroligt mycket. Jag steg upp i gryningen, bakade muffins och satte dem på rad utefter trappräcket. Sedan hämtade jag en skokartong, drog den längs med muffinsen så att de hamnade i lådan, och ställde den proppfulla förvaringsmanicken i mikron. Mycket skoj sätt att packetera på. När detta var gjort galde jag som en tupp i 20 minuter, innan jag satte två skursvampar på vardera axel och moppade väggarna.
7/7 - Jag firade Konungens födelsedag med pompa och ståt genom att kasta inlagda gurkor på Konsums parkeringsautomat. Mellan varven brände jag av en eller två fruktansvärda grimaser som skrämde slag på hela omgivningen. En liten unge blev så rädd att vederbörande tjöt som en stucken gris och slet sitt hår. HA, nu ser hon inte klok ut med femton långa hårtestar hängandes ner på kragen. Ett gott skratt fick man allt!
8/7 - Redan när jag vaknade kände jag att det här skulle bli en kreativ dag. Det blev det också. Innan jag steg upp hade jag hunnit skriva en dikt, villken jag återkommer till senare. Den var mäkta bra, alltså. Sedan sög jag lite på mitt pekfinger och lät vinden bestämma vart jag skulle gå. Det blev till städskrubben. Där satt jag sedan ända tills klockan slagit 21.24 (när kyrkklockan dånar) och knypplade ett sovsäcksfodral. Det ska jag ha på väggen.
9/7 - Efter en kreativ dag blir man lätt deprimerad, som du vet. Därför satte jag mig helt sonika i min saccosäck och grät floder medans jag gnisslade tänder och gjorde cirkelrörelser med nästippen.
10/7 - Gårdagen spenderades i hallen där jag ägnade mig åt att omsorgsfullt riva upp golvet och fylla hålrummet med nutella. Nu har jag en inomhuspool!
11/7 - Idag har varit en innehållsrik dag, det måste jag säga. Först tömde jag Indigos och Hjalmars skål på köttsoppa (eftersom den underbara doften av ruttet kött gjorde mig hungrig hela tiden), och hällde i tråkigt vatten igen. En skojig sak var att både Hjalle och Indi var alldeles gråbruna, asfula verkligen! Efter att jag gjort detta kände jag mig givmild och gick ut på en runda längs kvarteret, där jag stannade vi varje köksfönster och skrålade för fulla muggar. Det är så lätt att liva upp sina medmänniskor. Vid tvåtiden blev jag fruktansvärt hungrig och satte i mig ett par dussin muffinsar med majjonäs. När festmåltiden var avklarad struttade jag på händer uppför trappan, grabbade tag i ett paket alvedon, mosade dem mellan pektårna och kastade sedan upp smulet i luften så att jag kunde dansa omkring i yran ett tag. Sedan själpte jag en skål kattmat över Petterssons handtag, så att han ska välkomnas av lite nordiskt klet. Nu hade jag tänkt klippa sönder några piratbyxor, eller sätta linjaler mellan fingrarna och dansa till Las Ketchup Song. Jag har beslutsångest.

NU, Lasse, ska du äntligen få läsa min fina dikt som du väntat så länge på!

Pastasås av Attackbebis
Marken gungar av vågornas vikt
Matrosen är ful som en gös
Jag funderar på att köpa en påse med sikt
Men Rakel hatar varenda tös

Nosen på en påfågel är ofta av kväve
Lagar du alltid långrandig matjesill?
Jag har en stålkruka i min lakritsfyllda näve
Regeringen har alltid fruktat att odla dill

På löken svimmar man ofta
Jag har inte alls sett någon förgasare! skriker Rut
Visste du att alla har en ceriserosa kofta?
Jag lägger en dunbit på lut


                                                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0