2010-03-12 16:27 Skagenröra

Hej Lars!

Hoppas att du har det okej (ja, jag kände för att vara lite vänlig idag). Tyvärr vill världen inte vara vänlig mot mig. Min mat från den förra räden tog slut i morse, så jag tänkte att jag skulle ta mig en tripp mot Ica Nära igen, men när jag kom fram satt det en massa fina teckningar på mig på rutorna. Jag stannade en stund för att titta på dem, och plötsligt kom en man springande emot mig och skrek: "Där är den lymmeln!!! Ta tjuven, NU!!!" Självklart blev jag skraj som tusan, inte är jag väl en tjuv, heller! Ganska mycket bedrövad (pga matbrist och skrikande man) och lite nöjd (pga fina bilder på mig) tog jag sparkcykeln hem igen. Så nu sitter jag här och funderar på att tillaga en smaskig måltid bestående av överbliven bulgur och kikärtor (notera ironin i min röst). Om jag ändå haft en skogaholmslimpa till hands.

En trevlig sak som hände idag är att min handlingsförlamning har släppt en smula. När jag snubblade in genom dörren efter min misslyckade räd kände jag en fruktansvärd stark längtan efter silverskedar och Hem till gården. Mina händer darrade som asplöv och lugnade sig inte förrän jag satt framför televisionsapparaten med en silversked i näven. (Okej, det kanske blev 7 stycken). Det gör mig nöjd att låta min tunga fara över den förträffliga metallen.

Dagens Läte: Bra Vibrationer - Kikki Danielsson

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0