2010-03-30 09:39 Portmonnä

God morgon Lars. Idag är jag på ett strålande solskenshumör. Jag tänkte börja dagen med att valsa runt i farstun tillsammans med mig själv, för att sedan lära mig hela Jönssonligan på harmonica. Förmiddagen avslutas på bästa sätt, alltså med en stavhoppstävling ute i salongen. Vad det gäller eftermiddagen så är jag öppen för förslag, men jag skulle tippa på att det blir nåt helskoj och mäkta nöjdhetsframkallande. Men jag vill förstås inte försumma dig alldeles, Larsa! Här kommer en dikt för att muntra upp dig i din molokenhet:

Hej du fule

Hej du fule. Är Ragnar i själva verket en åsna?
Finns det någon som är underbarare än jag?
Växer lingon i snårbusken utanför rälsen? Tompa är den nöjdaste människan.
Kvitton är vita, om dem tycker jag inte. Krabbor är luriga djur, vilken färg är röd egentligen?
Märkliga ting sker mitt på ljusan dan, jag trivs bäst hemma. Kanske kan man räkna får, eller är det verkligen möjligt? Jag vill inte lära känna Berit.

Dikt av attackbebis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0