2010-08-19 brot

Hejsan Lars

Idag är det internationella bröddagen. Alltså en dag som givits till konstformen bröd. Alltsådet man kan äta. Bröd är en fast typ av mat som kan förekomma i många olika färger (brunt, gått, vitt, ljusbrunt mm.) och former (runt, klotliknande, limpformat mm.) Jag älskar bröd, det är så fantastiskt att känna hur brödet smular sönder när man tar första tuggan, och hur man sedan känner ett starkt behov att ta en till.

Jag gillar främst Pågen, känner att de förstår vad jag som helt vanlig kund och köpare vill ha. Denna bröddag började jag att sprätta upp en ny påse varmt Pågen. Sedan krossade jag knäckebröd och kastade upp i luften så att det bildades ett regn av smulor över hela badrummet. Jag satte sedan av mot badkaret, bara för att se hur det var att rivstarta på knäckebröd. Det var precis lika underbart som jag föreställt mig.

Under resten av dagen har jag bara ätit bröd helt enkelt, har räknat ut att jag under eftermiddagen smällt i mig runt fem hela limpor, därför mår jag väldigt bra. Min kropp reagerar positivt på bröd. Jag mår bra av det, och mår jag bra så är jag nöjd, alltså jag känner mig nöjd.

Nu ska jag badda knäskålarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0