2010-02-23 17:19 Lätet för dagen, alltså dagens läte

Tjolahopp igen Lars! Nu har jag tagit en paus i övervägandet för att utse dagens läte. Idag blir det The look - Roxette som får äran att pryda min sida. Självklart käner jag mig nöjd över detta. Jag vill också berätta om en speciell händelse som inträffade för cirka 17 minuter sedan. Det var nämligen så att jag satt i godan ro på kökstrappen och övervägde när det, ve och fasa, ringde en ilsken signal på dörrklockan! Jag blev såklart avbruten i mitt övervägande och var tvungen att hastigt och lustigt dra en filt över mig, för att sedan oroligt undra om den ovälkomne besökaren hade stuckit till skogs, eller om denne måntro stod kvar och spred otrevlig stämning. Efter en stunds väntan tog nyfikenheten överhanden och jag kände mig tvingad till att kika ut genom ett hål i filten. Ack, ack, ack, tänkte jag, för det var så illa som jag hade befarat. Förfäljaren stod kvar utanför ingången och hade till och med mage till att se otålig ut! Du förstår ju själv hur det här kändes för mig, så nu bröt helvetet löst ordentligt. Jag öppnade modigt och ridderligt dörren för att säga vandalen ett par sanningens ord, vilket faktiskt fick den effekt jag hade önskat. Efter att jag hade ropat "Skadedjur är inte välkomna, jag tycker om trygghet!" lagom högt till idioten i fråga gav han sig iväg med svansen mellan benen. HA HA, jag är sannerligen suverän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0