2010-02-16 14:50 Madagaskar och Fillipinerna i en härlig kombination

Hej Lars!
Idag är en alldeles särskilt bra dag. Jag har bara gått runt och nynnat på små melodier och varit nöjd hela dagen. Nu kanske du undrar vad som gjort mig så nöjd?? Jo, här ska du få höra;'
Jag började dagen med att stiga upp och baka ett tjog bullar. Sedan tuggade jag andaktigt i mig dessa skapelser medans jag lyssnade på Robbie Williams. Det var underbart. För att du, min älskade Larsa, ska få det lika underbart (vilket jag förvisso har svårt att tro, men jag kan ju alltid hjälpa dig på traven) tänkte jag dela med mig av receptet som jag använde denna morgon.

RECEPT PÅ FABULÖSA BULLAR

11 dl matolja (gärna raps)
3 dl gröna ärtor
100 g strösocker
10 dl chokladmousse (gärna "Kockens lyxiga")
Dinkelmjöl på en höft
400 g fett av något slag
3 maränger
0,4 dl florsocker
7 dl brödsmulor (VIKTIGT!! Ta inte alla, då finns det ju ingenting kvar till flodhästen!!)
-------------------( plats för valfri ingrediens, själv snurrade jag bara runt några varv i köket med utsträckt pekfinger och hällde i det som mitt finger pekade på när jag stannade. Det blev anis.

Visst vattnas det i munnen av rena anblicken? Jag säger då det, vad jag är duktig på att baka. Receptet hittade jag på fönsterbläcker för 3 dagar sedan. Jag tror att det är en gåva från mig själv.

Dagens läte blir, inte helt oväntat : Himlen Runt Hörnet - Lisa Nilsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0