2010-01-07 20:23 Ingen mår så bra som jag

Jag lyssnar på Fronda, som du nog förstår tack vare rubriken. Då undrar du kanske varför jag lyssnar på en halvtaskig slagdänga. Jag har ju faktiskt tillgång till musik av betydligt högre kvalitet (lyssna här). Jo, det ska jag berätta för dig, Lars. Jag gör något som får mig att känna mig ypperligt harmonisk, ja nästan neutral. Jag går igenom en hel melodifestival med hjälp av Youtube. Just ikväll har jag valt att dissikera, alltså titta lite närmare på, schlageråret 2008. Jag måste säga att det höll ovanligt låg klass. Dock slår Nordman alla övriga med grislängder (kallas även bacon). Det hände tydligen bakom scen. Ingen vågade visa det i tv.

Nåja, nog om schlager nu! Jag har äran att berätta att jag ska starta en ny trend. Det kommer att bli tjeckt. Det kommer att bli fascinerande. Men viktigast av allt: det kommer att bli raffigt. Jag känner mig svinigt nöjd. Mer om detta i nästa inlägg.

Kommentera gärna dina tankar om den här händelseutvecklingen. Eller inte. Gör det helst inte. Det är nog bäst om du håller käft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0