2010-01-08 16:36 Förresten...

Jag har ju tänkt börja med en ny trend, som den uppmärksamme läsaren säkert vet. Jag tänker inte på någon särskild läsare nu, utan menar helt enkelt den som är mest uppmärksam här (du vet vem du är, Lars). Du kanske väntar dig att jag ska berätta om den nya trenden? Nåja, tids nog, svarar jag då belåtet. Först en kort resumé för den icke lika uppmärksamma läsaren.

Citat ur 2010-01-07 20:23 Ingen mår så bra som jag:

"Jag har äran att berätta att jag ska starta en ny trend. Det kommer att bli tjeckt. Det kommer att bli fascinerande. Men viktigast av allt: det kommer att bli raffigt. Jag känner mig svinigt nöjd."

Nu så. Nu kommer det till kritan. Jag ska starta en trend. En trend som gör mig svinigt nöjd. Vad skulle det kunna vara förutom återkommande referat från DM i äggskalning där domaren heter Marja? Kanske du undrar. Men den undringen får dig att framstå som dum, käre Larsa, så undra aldrig något sådant igen.

Nu känner jag att tiden är mogen. Jag berättar. Jag talar ut. Jag blottar mitt innersta väsen. Jag sprider nöjdheten land och rike runt.

Saken är den att: Jag ska börja särkilja en låt, visa, trudelutt, sång (eller helt enkelt en melodi) om dagen, och utse densamme till DAGENS LÄTE! Låter det inte spännande, säg?!

Äsch. Jag går och lägger mig. Det kommer bli skönt att äntligen få vila ut. Efter ett sådant här avslöjande kan man inte vara annat än utmattad, det förstår väl till och med du.

PS. Den uppmärksamme läsaren (Lars) kanske även lade märke till min annorlunda stavning av ordet tjeckt? Om du kan komma underfund med vilket land denna stavning härstammar från så får du ett luktsudd. (De är bra att ha om man vill slippa ifrån slöjdlektioner. Man ställer sig bara och luktar ihärdigt på det tills läraren ber en att gå ut och lukta färdigt i korridoren) DS.

PS 2. Dagens läte hittar du här. DS 2.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0