2010-01-14 19:50 Mocambique

Nu börjar jag så smått samla mig efter dagens strapatser. Det tär på krafterna att sortera färgpennor. Jag har som sagt ägnat eftermiddagen åt att rå om mig själv (och allt vad det innebär), men jag fick göra en oväntad paus för några minuter sedan. Jag höll som bäst på med att rista in kentaurer i mina tånaglar när jag hörde ett kaotiskt ljud. Det var ett ljud som inte gjorde mig harmonisk för ett öre, och jag kände mig uppriven över att behöva avbryta min lugna stund. Hur som helst upptäckte jag snart att det var Indigo och Hjalmar som väsnades. De såg inte ut att trivas i sin bunke, så jag lät dem promenera en stund på fönsterbrädan. Även fiskar kan ju behöva lite frisk luft då och då.

Nu simmar Indigo och Hjalmar fridfullt i sin bunke igen, och jag tänkte fortsätta med min kur. Det är viktigt att rå om sig själv ibland, att tänka på saker som gör en nöjd.

Ojoj, klockan tickar iväg. Inte konstigt att jag känner mig pömsig. Det ska bli intressant och rogivande med dokumentären.

Dagens läte (en acceptabel sång som livar upp): Miss Decibel - Kikki Danielsson och Wisex


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0