Sockerlag i sandpapprad trappuppgång

Ey, hombre! (ja du, Lars)
Precis som rubriken lyder har jag idag slickat rent diverse laxbukar. Det var ett rent helvete, att slicka rent ett tjog bukar tog mig sju timmar. Men nu känner jag mig lugn i själen, och det är nästan som om det skvalpar runt en liten laglös mjölkbonde i min tunntarm. Ja, det är sant Lars! Tänk vilken härlig känsla, va!

För att fira mitt uppsluppna sinnestillstånd valde jag att skriva en dikt, med tema "Maläten". Njut, du ljuva, njut:

Den krämfärgade sillen idisslar sorgset
Kikhosta den har
Längs med rapsfältet ålar Rosmarie
Nykläckt hon är
På väggen tronar en nykokt julegris
Rödnäst den är
Kattlådan är full med sand
Pensionspengar den har

(Bilden föreställer en kateter, storlek 2,9)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0